Total weer op pad met LLR

Total weer op pad met LLR

Total Nederland zet er ook in 2013 weer de vaart in met Leontien Ladies Ride. “Als partner van dit evenement word je automatisch gegrepen door de bevlogenheid en het enthousiasme dat de organisatie uitstraalt”, zegt Jan Willem den Boer.

Een lachsalvo davert door het kantoor van Totals marketing- en communicatiemanager Jan Willem den Boer. “Haha, ik en fietsen? Ja, naar fietsende mensen kijken en er met volle teugen van genieten. Ik ben een zeer actieve volger van de Tour de France en de klassiekers. Geweldig om die strijd te zien. En fietsen is ook heel gezellig, dat heb ik de voorbije jaren wel geconstateerd tijdens de Ladies Rides. Wanneer je een dag tussen de vrouwen loopt, of dat nou een vriendinnengroep is, twee buurvrouwen of een moeder en dochter zijn, iedereen heeft het naar z’n zin. Dát is voor mij de kracht van het evenement: sympathiek, laagdrempelig en een en al positivisme…”
Vandaar de match die er nu al drie jaar is tussen de gezelligste fietstocht van Nederland en de oliemaatschappij die met 360 tankstations qua aantal bijna de grootste is van ons land.

Zeg je benzinepomp en vrouwen, dan volgt er meestal een reactie in de trant van ‘dat is nou niet een voor de handliggende koppeling’. Toch is er een klik.
Jan Willem: “Vijf jaar geleden werd duidelijk dat Total landelijk gezien wat achterbleef wat betreft de vrouwelijke klantenkring. Wat doe je dan? Zoeken naar manieren om daar verandering in te brengen. In 2011 kwamen we in contact met de Ladies Ride. We bevonden ons in een tijd waar er veel nadruk werd gelegd op gezond leven, bewegen. Leontiens fietstocht verenigt al deze dingen. Bovendien draait het helemaal om vrouwen, kortom, het was een prima verlengstuk om onze naam wat beter onder de aandacht te brengen.”

En is het resultaat van de samenwerking zichtbaar?
Jan Willem: “Da’s een lastige. Je kunt niet zomaar vaststellen dat er door ons founderschap met LLR meer vrouwen komen tanken bij Total. Maar dankzij de acties – korting krijgen bij de inschrijving,
gratis tanken – is er intussen wel meer beleving. De naam Total klinkt de vrouwen een stuk bekender in de oren. Zeker sinds we gebruikmaken van social media (eind 2011) hebben we Leontien Ladies Ride aangegrepen om ons te profileren. Veel vrouwen zijn immers erg actief met dit communicatiemiddel. We
zijn er zeer tevreden over.”

Welke verrassende actie mogen we dit jaar verwachten rondom de Ladies Rides van Raalte en
Rotterdam Alexander?
Jan Willem:“Zullen de spaning nog even opvoeren en dat geheim houden? Ik kan wel zeggen dat onze actie in 2012 via Facebook erg geslaagd was. Deelneemsters konden een foto van zichzelf, gemaakt tijdens een Ladies Ride, op onze Facebookpagina plaatsen. Door zichzelf te taggen maakte men kans op een jaar lang gratis tanken. De respons was super. Dus wie weet..., misschien zoeken we het weer in deze richting!”



 



 









 
Deel dit artikel:
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.



Inloggen
seperator

Wachtwoord vergeten?